Máme se bát technické kontroly?

Velká spousta lidí si klade otázku, zda by se měli bát technické kontroly. Odpověď je ale prostá. Nemusíte, pokud nechcete podvádět. Právě podvádění má zpřísnění stanice STK zabránit. Až do dnešního dne bylo možné získat známku i když auto do stanice vůbec nedorazilo. Někteří motoristé se dokonce ani netajili tím, že předali známému z STK doklady od auta a za úplatek jejich auto nějakým způsobem prošlo. Přesně tomuhle napovídá to, co často vídáváme na silnicích jezdit a divíme se, jak takové hromady šrotu mohou být papírově v pořádku.
kytara u auta.jpg

Na STK se prakticky vůbec nic nezměnilo, pouze zpřísnilo. Technici jsou mnohem více a pečlivěji kontrolováni a tím jsou tedy ve své práci důslednější. Pracovníci jsou navíc vybaveni chytrými telefony a speciálními aplikacemi. Data se z nich nahrávají do centrálního informačního systému ministerstva dopravy a hned, jakmile jsou předány doklady od vozidla, které přijede na linku, je spárován čárový kód technika a kód záznamu o provedení technické kontroly. Nové je hlavně to, že technik fotografuje VIN v motorovém prostoru, pod čelním sklem, tachometr a také výrobní štítek.
rezavý podvozek.jpg

Možná si říkáte, proč to všechno. Vizuální kontrola podvozku, výfukového potrubí, geometrie apod., to všechno je samozřejmostí. Nikdo z techniků určitě nemá zájem vyhazovat auta zbytečně.

Problém nastává, když lidé vědí, že je něco s jejich autem v nepořádku a doufají, že na to STK zrovna nepřijde. Mají pak smůlu. Dnes už dokonce zákon zpřísnil i sankce za podvody a těm právě fotodokumentace brání. Fotografie auta z několika úhlů a s datem a časem návštěvy slouží jako důkaz.
brzdový kotouč.jpg

Už se ani nepřivírají oči nad různými úpravami a zkrášlování vozu a to ani těch povolených, které si majitel nenechal zapsat do technického průkazu. Kontrolou neprojdou ani ti, kterým je třeba z blatníků vidět čouhat kola nebo má jejich vozidlo snížený podvozek.

Máme se bát technické kontroly?
Ohodnoťte příspěvek